آیت الله علم الهدی: کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در خانواده خود تجربه کند آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود
سرخط خبرها

حل گره‌های ترافیکی مشهد در گرو همکاری همه نهاد‌های مسئول است

  • کد خبر: ۹۹۷۱۴
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
حل گره‌های ترافیکی مشهد در گرو همکاری همه نهاد‌های مسئول است
توجه به مسائل ترافیکی و حمل و نقلی نباید فقط بر دوش شهرداری‌ها باشد و مجموعه‌های دیگر نیز باید در این زمینه نقش‌آفرینی خود را به‌منصه ظهور برسانند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ اصلاح هندسی معابر شهر با انجام تغییرات فیزیکی و با هدف کاهش گره‌های ترافیکی، چندین سال است که در معابر مختلف به ویژه در مناطق مرکزی شهر مشهد درحال انجام است و تاکنون اثرات خوبی داشته است. اصلاح هندسی انتهای بولوار وکیل آباد در دو سمت پل پرتوی، اصلاح هندسی بولوار جانباز به ویژه در تقاطع جانباز و شهید فرامرزعباسی و اصلاح هندسی سه‌راه خیام را می‌توان ازجمله اقدمات موفق مدیریت شهری مشهد در این حوزه دانست.

اصلاح هندسی معابر به دلیل اینکه فعالیت عمرانی چندانی در آن شکل نمی‌گیرد، سبب می‌شود علاوه بر بازشدن مسیر مردم و گره‌های ترافیکی، از هزینه‌های مدیریت شهری برای ساخت پل، زیرگذر و تقاطع‌های مختلف نیز جلوگیری کند.

همچنین با انجام این گونه اقدامات، شیب هزینه‌های شهر به‌سمت نیاز‌های واقعی در محلاتی که باید بیشتر به آن‌ها توجه شود، سوق داده می‌شود.

ازاین رو مدیریت شهری مشهد برای سال آینده نیز ۲۸ پروژه اصلاح هندسی در مناطق مختلف شهر تعریف کرده است. با این حال توجه به مسائل ترافیکی و حمل و نقلی نباید فقط بر دوش شهرداری‌ها باشد و مجموعه‌های دیگر نیز باید در این زمینه نقش‌آفرینی خود را به‌منصه ظهور برسانند؛ موضوعی که مدیریت شهری نیز در این زمینه بر آن تأکید دارد و به نوعی خود را در این حوزه تنها می‌داند.

امسال؛ اصلاح ۲۵ معبر

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه اصلاح هندسی شبکه معابر مشهد پس از مطالعات ترافیکی و داشتن گره‌های ترافیکی معابر عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: بر این اساس در معابری که با تغییرات هندسی می‌توان در آن‌ها زمینه ساز کاهش ترافیک شد، فعالیت برای اصلاح هندسی آغاز می‌شود؛ چندین سال است که در کلان شهر مشهد عملیات اصلاح هندسی معابر در بسیاری از مناطق انجام شده و آثار خوبی به‌همراه داشته است.

سیدخلیل منبتی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز اصلاح هندسی معابر شهر مشهد از فعالیت‌های اصلی حوزه عمران، حمل ونقل و ترافیک مدیریت شهری بوده است، ادامه داد: امسال در ۲۵ معبر شهری عملیات اصلاح هندسی داشتیم که برای اصلاح این ۲۵ معبر رقمی بیش از ۲۰۶ میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی در ادامه به دو پروژه اصلاح هندسی معابر که در سال ۱۴۰۰ انجام شده است، اشاره کرد و گفت: از مشکلات ترافیکی شهر مشهد، معابر فرعی بولوار شهیدقانع واقع در منطقه ۱۱ شهرداری مشهد بود؛ ازاین رو عملیات اصلاح هندسی سواره رو‌های معابر فرعی این بولوار در راستای آسان سازی در رفت وآمد شهروندان ساکن در این منطقه با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال درحال انجام است که تاکنون این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

منبتی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص امسال، اصلاح هندسی تقاطع فرهنگ‌دانشجو بوده است؛ این تقاطع نیز از معابری بود که سبب ایجاد ترافیک شدید می‌شد و شهروندان در این تقاطع برای رهایی از این ترافیک وقت زیادی سپری می‌کردند؛ ازاین رو پس از انجام مطالعات ترافیکی، اصلاح هندسی این تقاطع نیز با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۲۶۰ میلیارد ریال برای سال آینده

وی در ادامه با بیان اینکه برای سال آینده نیز پروژه‌های مختلفی در حوزه اصلاح هندسی معابر تعریف شده است، گفت: در سال آینده قرار است ۲۸ معبر شهر مشهد در مناطق مختلف شهری با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال اصلاح هندسی شود.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به برخی پروژه‌های اولویت دار اصلاح هندسی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: ایجاد دسترسی مجتمع مسکونی یاس در محدوده توس ۴۰ واقع در منطقه ۲ با اعتبار ۳ میلیارد ریال، دسترسی معابر فرعی ضلع شمالی بولوار هدایت با هدف بازگشایی ورودی هدایت ۷ واقع در منطقه ۲ با اعتبار ۶ میلیارد ریال، اصلاح هندسی بزرگراه شهیدمیرزایی و دسترسی به کندرو‌ها در محدوده شهیدمیرزایی ۱۲ واقع در منطقه ۳ با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، اصلاح هندسی معبر سواره رو بولوار طبرسی واقع در منطقه ۴ با اعتبار ۷ میلیارد ریال، اصلاح هندسی میدان اروند واقع در منطقه ۵ با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، اصصلاح هندسی تندرو به کندرو بزرگراه شهید بابانظر حدفاصل بولوار الزهرا (س) و بولوار شهیدمفتح شرقی واقع در منطقه ۵ با اعتبار ۶ میلیارد ریال و اصلاح هندسی کندرو بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در محدوده بولوار شهیدخادم‌الشریعه واقع در منطقه ۱۰ با اعتبار ۶ میلیارد ریال از مهم‌ترین پروژه‌های ما در موضوع اصلاح هندسی معابر در سال آینده است.

وی افزود: پروژه‌های اولویت دار ما در سال آینده نشان می‌دهد شیب خدمات در بخش اصلاح هندسی معابر نیز بیشتر به‌سمت حل مشکلات مناطق حاشیه شهر مشهد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->